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잡학사전

세계에서 제일 긴 자오저우완대교(膠州灣大橋)-36.48km

꿈꾸는 구름 나그네 2013. 2. 4. 16:41

 

자오저우완대교(膠州灣大橋)

 

중국 산둥(山東)성 동부 칭다오(靑島)와 황다오(黃道)을 연결하는 연장 36.48km의

세계에서 가장 긴 다리인 자오저우완대교(膠州灣大橋)가 30일 정식 개통했다.

 

Impressive: Testing on the bridge was completed on Monday and it is expected to be opened to traffic for the first time today

 

A driver's dream: Twenty-four miles of fresh untouched tarmac stretch from Qingdao to Hungdao

 

A bridge over misty waters: The immense £1billion structure which is supported by more than 5,000 pillars stretches for 24 miles along China's eastern port city of Qingdao to the offshore island Huangdao

자오저우완대교는 칭다오 도심과 시내에서 제일 낙후한 황다오 지구를 잇는 다리로

약 14억8천만 위안(23억달러)의 공사비를 투입해 건설했다.

 

Engineering feat: The vast bridge, the largest cross-ocean bridge in the world, cost £960million and took four years to build

국영 CCTV는 이날 개통한 자오저우완대교가 폭 35m로 지난 27일 준공검사를 통과했으며

대교와 나란히 바다 밑에 길이 9.47km 해저터널도 완공했다고 전했다.

자오저우완대교는 지난 4년간 세워진 4천여 개의 교각 위에 설치됐다.

 

The long road home: The two roads which run alongside each other wind across The Jiaozhou Bay

 

Record breaker: The Qingdao Jiaozhou bay bridge, spanning 26.4 miles between Qingdao and Huangdao, will open for traffic today

현지 당국은 이번 대교의 개통으로 황다오의 공업단지 개발이 박차를 가하고

항만의 물동량 처리능력도 증대, 대외무역고가 늘어날 것으로 전망했다.
대교와 해저터널의 건설로 칭다오와 황다오 간 거리가 30km 단축,

 이동 시간도 종전 40분 이상에서 20분 정도로 줄게 됐다.

 

Don't keep me hanging: The suspension beams form an imposing sight as the reach through the clouds and look down upon colourful flags marking the bridge's grand opening

자오저우완대교가 완공되기 전 세계 최장 다리는

역시 중국 동부 저장(浙江)성의 항저우(杭州)만을 가로지르는 항저우완대교였다.

하지만, 기네스북은 종전 세계 최장 다리는 미국 루이지애나의

폰처트레인 코즈웨이대교라며 자오저우완대교가 그보다 4km나 더 길다고 밝혔다.

 

The Jiaozhou Bay Bridge in Qingdao

The Jiaozhou Bay Bridge in Qingdao

 

China bridge graphic